Διαβάστε επίσης
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

facebook_icon

Σύνδεση στο forum



climax

Αναζήτηση
Χρήστες
Έχουμε 55 επισκέπτες συνδεδεμένους
Αρχική Κατάθλιψη Αυτοδιαχείριση
Ευρετήριο Άρθρων
Αυτοδιαχείριση
Διατροφή και κατάθλιψη
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
10 ΣΗΜΑΔΙΑ ΥΠΟΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ
ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΡΡΩΣΗ
Όλες οι σελίδες

 

 

 

 

pos-ine-na-paschis-apo-katathlipsi

10 σημάδια υποτροπής της κατάθλιψης

Πολλοί άνθρωποι με κατάθλιψη θα εμφανίσουν συμπτώματα μόνο μια φορά στη ζωή τους, ενώ για άλλους, η μείζων κατάθλιψη μπορεί να είναι μια συνεχόμενη μάχη με υποτροπές που συμβαίνουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Ας δούμε κάποια προειδοποιητικά σημάδια που θα μπορούσαν να βοηθήσουν ένα άτομο να αποφύγει ένα μείζον καταθλιπτικό επεισόδιο αναζητώντας έγκαιρα βοήθεια.


Κοινωνική απόσυρσηΕάν πιάνετε τον εαυτό σας να αποφεύγει κοινωνικές καταστάσεις μπορεί να είναι επειδή νιώθετε πεσμένοι χωρίς να το συνειδητοποιείτε πλήρως. Η κατάθλιψη μπορεί να σας κάνει να νιώθετε ότι δεν έχετε την ενέργεια ή την προσοχή ώστε να συμμετέχετε σε μια συζήτηση ή ακόμα και να βρείτε ευχαρίστηση σε κοινωνικές δραστηριότητες. Προσπαθήστε να προσεγγίσετε μια υποστηρικτική ομάδα, καθώς αυτοί που έχουν παλέψει με την κατάθλιψη θα κατανοήσουν αυτό που περνάτε καλύτερα από οποιονδήποτε.


Απώλεια ενδιαφέροντος
Ένα πρώιμο σημάδι της κατάθλιψης είναι η απώλεια ενδιαφέροντος για πράγματα που κάποτε βρίσκατε ευχάριστα, όπως η έλξη για τον/την σύντροφό σας, το ενδιαφέρον για το σεξ ή η απόλαυση των χόμπι. Συμβουλευτείτε ένα γιατρό μόλις αυτό γίνει εμφανές, καθώς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά αυτούς που βρίσκονται γύρω σας και να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης ενός μείζονος καταθλιπτικού επεισοδίου.

Γενική κατήφεια
Συχνά αισθανόμαστε στεναχωρημένοι ως αποτέλεσμα ενός συγκεκριμένου γεγονότος, όπως είναι η απώλεια της εργασίας, το πένθος θανάτου ή ένας χωρισμός –αυτό είναι εντελώς φυσιολογικό και συνήθως παροδικό. Αλλά εάν πιάνετε τον εαυτό σας να κλαίει, νιώθετε κενοί και ολοφάνερα θλιμμένοι κάθε μέρα για περισσότερο από δύο εβδομάδες και αυτό επηρεάζει την καθημερινότητά σας, είναι πιθανό να βιώνετε κλινική κατάθλιψη και πρέπει να αναζητήσετε επαγγελματική βοήθεια.

Διαταραχές ύπνου
Εάν παρατηρήσετε αλλαγές στις συνήθειες του ύπνου σας όπως να κοιμάστε πολύ λίγο, να κοιμάστε πάρα πολύ, ή να έχετε δυσκολία να αποκοιμηθείτε, μπορεί να παρουσιάζετε μια υποτροπή της κατάθλιψης. Συχνά η κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει στο να μηρυκάζετε τα γεγονότα της ημέρας, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει τον ύπνο. Ένας επαγγελματίας υγείας θα μπορέσει είτε να σας συνταγογραφήσει φαρμακευτική αγωγή είτε να παρέχει ομιλητική θεραπεία ώστε να βοηθήσει με τα συμπτώματα ύπνου.

Ευερεθιστότητα
Ένα πρώιμο σημάδι υποτροπής είναι τα χαμηλά επίπεδα ανοχής στο στρες και η αίσθηση ότι οτιδήποτε μικρό μπορεί να αποτελέσει για εσάς έναυσμα. Μπορεί να διαπληκτίζεστε με άτομα της οικογένειας σας πιο συχνά. Η κατάθλιψη συνήθως μεταμφιέζεται σε θυμό και απογοήτευση. Μη φοβάστε να επικοινωνήσετε με έναν θεραπευτή εάν αρχίσετε να αισθάνεστε περισσότερο ευερέθιστοι από ότι συνήθως ή εάν χρειάζεστε κάποια βοήθεια για να ξεπεράσετε τη συναισθηματική σας αναταραχή.

Αυτομομφή
Αισθήματα ενοχής και αναξιότητας μπορεί να υποβόσκουν στην έναρξη της κατάθλιψης. Μπορεί να δυσκολεύεστε ιδιαίτερα να απενεργοποιήσετε την εσωτερική σας αυτό-κριτική ή να σας απασχολεί έντονα η «έλλειψη επιτευγμάτων» σας και να εστιάζετε συνεχώς στις αποτυχίες και τα ελαττώματά σας. Η ψυχοθεραπεία μπορεί να είναι εξαιρετικά βοηθητική στο να χτίσετε εκ νέου την αυτοεκτίμησή σας και να κρατήσετε την κατάθλιψη μακριά.

Αλλαγές στο βάρος
Η κατάθλιψη μπορεί συχνά να οδηγήσει τους ανθρώπους να κάνουν υπερφαγικά επεισόδια ή να χάσουν το ενδιαφέρον τους για το φαγητό. Εάν βιώνετε άλλα σημάδια κατάθλιψης συνοδευόμενα από μια δραστική αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες – με αύξηση ή απώλεια περισσότερο από το 5% του σωματικού σας βάρος σε λιγότερο από ένα μήνα –συμβουλευτείτε ένα θεραπευτή.

Κόπωση
Η κατάθλιψη μπορεί να σας κάνει να νιώθετε εξαντλημένοι, παρόλο που μπορεί να μην έχετε κάνει τίποτα εκτός του συνηθισμένου. Μπορεί να παρατηρήσετε ότι δεν έχετε την ενέργεια να σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί ή ακόμα και οι απλές δουλειές του σπιτιού όπως το πλύσιμο των ρούχων να μοιάζουν αβάσταχτες. Ακόμα και αν είναι το τελευταίο πράγμα που μπορεί να θέλετε να κάνετε, η άσκηση και οι καλές διατροφικές συνήθειες είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της κούρασης.

Πνευματική θολούρα
Σε περίπτωση που η κατάθλιψη εκδηλώνεται σταδιακά χωρίς να το αντιλαμβάνεστε, μπορεί να δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε ή να θυμηθείτε πράγματα. Μπορεί να έχετε πρόβλημα στη λήψη αποφάσεων και η επίλυση προβλημάτων μπορεί να μοιάζει ιδιαίτερα στρεσογόνος και δύσκολη. Η κατάθλιψη μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία σκέψης με συνέπεια να δυσκολεύεστε να ανταπεξέλθετε σε επαγγελματικό και διαπροσωπικό επίπεδο.

Σωματικές ενοχλήσεις και πόνοι
Η κατάθλιψη δεν επηρεάζει μόνο την ψυχική μας υγεία, αλλά μπορεί να έχει επιπτώσεις και στη σωματική υγεία. Εάν παρατηρήσετε ανεξήγητες σωματικές ενοχλήσεις και πόνους, όπως χρόνιους πόνους στους μύες, πονοκεφάλους, πόνους στο στομάχι και στο στήθος, ενδέχεται να είστε αντιμέτωποι με την έναρξη μιας κατάθλιψης και μπορείτε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για να διαπιστώσετε αν αυτή προκαλεί τις αδιαθεσίες σας.

Πηγή: http://www.healthcentral.com/slideshow/10-signs-depression-relapse?ap=202#slide=1
Μετάφραση: Κατσάμπα Δάφνη
Επιμέλεια: Δήμητρα Τσώλα